Subject: FW: Papsaare Olerex ehk Haapsalu mnt 45, Pärnu - platsiservade väike laiendus
From: "Marek Lind" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 4 Nov 2024 07:36:34 +0200

Palun omistada infopäringuna Marje-Lyle, kes on teemaga kursis.

Ette tänades

Marek

From: Mihkel Lember <[email-masked]>
Sent: Sunday, November 3, 2024 9:38 PM
To: Marek Lind <[email-masked]>
Subject: Fwd: Papsaare Olerex ehk Haapsalu mnt 45, Pärnu - platsiservade 
väike laiendus

Tere, Marek,

Asusime tegema Pärnus, Haapsalu mnt 45 (15904:003:0450) asuva Olerexi 
tanklahoone laiendusprojekti, hoonest lääne poole näeme ette ka parkla 
rajamise. Olete värsketele KOV projekteerimistingimustele hiljuti ka 
omapoolsed seisukohad väljastanud.

Hoone ümberehituse käigus on mõistlik üle vaadata ja korrastada ka ülejäänud 
tankla liiklusskeem. See Haapsalu mnt 45 krunt on omal ajal kuidagi kehva 
kujuga tehtud, oleks võinud tankla valdusse suurema maatüki määrata, kuhu on 
kaasatud kõik tanklale vajalikud rajatised ehk antud juhul tankla 
liiklusala, ilma et see minu arust oleks riigitee vajadusi ja olukorda 
kahjustanud - aga nii see olukord seal praegu on, täna on siis tankla ümber 
manööverdamist võimaldav plats osaliselt riigitee maaüksusel.

Lisan kirjale meie projekti asendiplaani ettepaneku pdf kujul ja olemasoleva 
olukorra värske geodeesia dwg kujul. Palun vaadake Transpordiametis sellele 
otsa enne, kui projektiga loataotluse Ehitisregistris esitame. Praegu minu 
põhiküsimus teile on, et kas saame oma projektis nii näidata riigimaale 
jäävate asfaltkattega alade servade korrastamise ja veidi ka laiendamise, et 
tanklas tekiks mõistlik võimalus mugavalt mööda mahtuda, kui keegi tangib 
jne. Riigimaale jäävas ulatuses on uue asfaldi (pidevjoon) ja teepeenra 
(punktiir) ulatuse ettepanek näidatud roosade joontega, pdfi lähemalt 
uurides näeb sealt ära ka geodeedi mõõtmise ja taevavaatelise olukorra.

Näha on, nii asendiplaani alla pandud taevapildilt kui ka mu kohapeal tehtud 
fotodelt, et see praegune asfaldi serv on seal riigitee maa-alal ja 
riigiteega paralleelsetes lõikudes omadega läbi. Eeldan, et peamiselt veokid 
ilmselgelt sõidavad seal serva peal, ja kuna on kitsas, siis lõhutakse 
asfaldi serva ja sõidetakse muru mudaseks jne. Elementaarne asfaldi 
korrastus on seal seega niikuinii vältimatu, aga võiks veidi laiemaks ka 
need asfalteeritud alad teha, et samalaadne jama mõne aasta pärast ei 
taastuks.

Minu arust on geodeet olemasoleva asfaldi piiriks määranud selle, kus asfalt 
veel terve on, kuigi filosoofilis-tehniliselt võiks hinnata asfaldi ulatust 
ka kaugemale, kui seda augustikku ja katkist asfaldipudru ka kõvakatendiks 
lugeda - geodeet on kohati selle mu arust teepeenrana tähistanud, mina pigem 
loeks katkiseks asfaldiks.

Panen siia lingi ka fotodele, mille ise kohapeal nii aasta tagasi kui täna 
värskelt tegin, näeb neid ära sõidetud teeservi mitme nurga pealt:

https://www.dropbox.com/scl/fo/85bon0yimdpiepm8n1a84/AIbGWlx5Ugwj__bOmpeFqPs?rlkey=xv9erqba1kk2h4zu73vawhvq5 
<https://www.dropbox.com/scl/fo/85bon0yimdpiepm8n1a84/AIbGWlx5Ugwj__bOmpeFqPs?rlkey=xv9erqba1kk2h4zu73vawhvq5&dl=0> 
&dl=0

Jään vastukaja ootama.

tervitades,

Mihkel Lember
56 697 013
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
Weidenberg OÜ
Raekoja plats 8, 51004 Tartu

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.